Występowanie Grzybów w Zimie


Autor tematu
Szlachetny
Zarodnik
Zarodnik
Posty: 2
Rejestracja: wtorek, 18 lutego 2020, 18:27
Imię: Kacper
Ulubione grzyby: Borowik Szlachetny
Lokalizacja: Kościerzyna
Pochwalił: 1 raz

Występowanie Grzybów w Zimie

Post autor: Szlachetny » środa, 19 lutego 2020, 12:09

Witam serdecznie! Nazywam się Kacper jestem początkującym grzybiarzem! Chciałbym prosić o pomoc czy w Zime w naszym Polskim bez śniegowym klimacie może w lesie napotkać jakiejkolwiek grzyby jadalne nadające się do Zup/Sosów/Suszenia wiem te pytanie jest dość proste i mógłbym poszukać odpowiedzi w sieci ale wolę spytać was czyli pewnie w większości ekspertów w tej twesti. Pozdrawiam!



zawikłany
Grzybuś malutki
Grzybuś malutki
Posty: 28
Rejestracja: czwartek, 31 marca 2016, 17:48
Imię: Przemek
Ulubione grzyby: Borowiki
Pochwalił: 7 razy
Pochwalony: 13 razy

Występowanie Grzybów w Zimie

Post autor: zawikłany » wtorek, 31 marca 2020, 17:18

Za dużo ich nie ma. Ceniona i spotykana zimą jest płomiennica zimowa. Ale ona też nie rośnie przy mrozach, tylko jak jest powyżej zera przez kilkanaście dni, czyli w zasadzie to tak jak w tym roku ;)



Autor tematu
Szlachetny
Zarodnik
Zarodnik
Posty: 2
Rejestracja: wtorek, 18 lutego 2020, 18:27
Imię: Kacper
Ulubione grzyby: Borowik Szlachetny
Lokalizacja: Kościerzyna
Pochwalił: 1 raz

Występowanie Grzybów w Zimie

Post autor: Szlachetny » środa, 1 kwietnia 2020, 11:59

Dziękuję za odpowiedź, może nie szybką ale za to dla mnie zrozumiałą, obecnie jestem po lekturze tylko jednego atlasu grzybów gdzie napotkałem się z Płomiennicą Zimową ale nie zwróciłem na nią specjalnej uwagi. Ale i tak dziękuję za odpowiedź myślałem że takich żółtodziobów jak ja tu się ignoruje ale miło się zaskoczyłem :)


Awatar użytkownika

gonzo
Śmiertelnie trujący zarodnikowiec
Śmiertelnie trujący zarodnikowiec
Posty: 19027
Rejestracja: poniedziałek, 9 marca 2009, 08:36
Ulubione grzyby: rydze,zieleniatki,kanie oraz drożdże piwne
Lokalizacja: Radomsko